Alternative

Zdravo,

Ja sam profesor informatike u jednoj srednoj skoli u Makedoniji
Zavoli sam linux vec neko vreme i posao tim smerom od kojeg necu odustati (mislim) i uvjeren sam da je open source jedino reshenje za zemlje treceg sveta medju kojima je i Makedonija (siromasne nerazvijene zemlje, gde vlada piraterija,…)

Moja iskustva su pocela na ubuntu, pa sam presao na kubuntu, u skoli sam instalirao suse10.1, i sad nashao pclinuxos kao najbolji linux koji se moze ponuditi windows korisnicima.

Ono sta mi fali najvise su 2 programa za normalni rad u jednoj ucionici:
alternative za:

• netop school
  • deep freeze

Dali postoji takvo nesto u open source svetu za sto ja jos nisam cuo…

Deep Freeze ima izdanje za Linux, mada na Linuxu ima puno lakših i jefinijih rješenja :slight_smile: recimo da se napravi tzv. frugal install neke od Linux live distribucija. Kod frugal install samo se iskopira ISO image live cd-a na disk i podesi se bootloader tako da se radi kao sa live cda s tim što je rad brži i pouzdaniji jer je image na disku, a svi podaci su u ramu tako da se brišu nakon restata.

Za netop nisam siguran šta je, nekakav remote administration alat? Jeste li probali VNC? FreeNX? Običan X forwarding? Što se tiče daljinskog upravljanja KDE desktopom, svašta se može napraviti kroz ssh sesiju koristeći dcop :slight_smile: