Nisam znao da ovo zna biti ovako uzasno.
Primim po 200 emailova dnevno na jednu email adresu, a pogođeno je oko 10etak email adresa a to jede prostor za nekih 100mb.Malo je zamorno to svaki dan brisat. Kako bi se moglo to rijesiti u cpanelu ili vec kako??
Host provajder kaze da to nije do njih.
Obicno se radi o istim emailovima… nemam root priviliegije samo sam admin na tom host paketu pa eto svaka pomoc je dobrodosla.
iskreno - nikako… ali tvoj provider bi se trebao pobrinuti za rjesavanje tog problema. ( najzalosnije je sto “nasi hosting provideri” samo znaju instalirati cpanel i to je to ). postoje razni nacini za smanjivanje broja spama ( tesko je imati 100%no rjesenje ). greylisting, real time blocking list, filtering ( prema bayesian statistici i slicni fazoni )…
Iskreno rečeno, ne znam zašto bi samo ISP trebao “rješavati” pitanje spama. Ko će prihvatiti odgovornost kada jedan validan od 100 spammerskih mailova ne prođe? Uvijek je problem tih zadnjih 1% ili 0,1%.
Ono što se može uraditi jeste korištenje black/grey lista. Time se eliminiše oko 80-90% spama.
Ostatak se može efikasno isfiltrirati Bayesian filterom, čak i na klijentu (Mozilla Thunderbird radi sasvim zadovoljavajuće).
Nema rješenja sa kojim bi svi bili zadovoljni, neko želi da mu ISP filtrira sav spam (uz sve rizike), a neko želi da do njega dođe svaki mail, pa da on sam odluči šta je spam, a šta nije.
spam uglavnom ne dolazi sam od sebe, on se “zasluži”, razni forumi i/ili registracije, newsi (pa ćeš često vidjeti da raja napiše ime at gmail dot com) ili ako te spamer “safata” sa nečije liste na kojoj si možda bio i ti…
ps:
gmail ima dobar anti spam, još nijednom mi nije bacio nekoga od normalnih letter-a u spam, a sa druge strane možda se neki od spamova rijetko provuče u inbox… pretty good
pps:
ono što me nervira kod gmail-a jeste da smo svi kao pokusni kunići, mislim da nas u bazi imaju sve od a-ž ko je kome dao pozivnicu/mail…
Pa iz mog iskustva nekih 95-99% spama se može isfiltrirati pametnom konfiguracijom servera, otprilike ono što je napisao IceBreaker, ali uvijek ostane problem nekih ljudi koji su u “stara dobra vremena” onako ostavljali email posvuda na webu pa im sad stiže tolika količina spama da je i nakon filtriranja mail neupotrebljiv. Dobijam oko 50 spamova dnevno na vrlo dobro konfigurisanom EPN serveru, koje sam uspio skoro potpuno počistiti nekom krajnje rasističkom konfiguracijom spamassassina ali što važi za mene, vjerovatno ne važi za druge…
Na idealnom ISPu postojao bi neki “antispam control panel” integrisan u webmail gdje bi čovjek mogao trenirati vlastiti bayesian filter, mijenjati score za razna pravila itd.
PA da gmail ima jako dobar antispam al ja sam sad samo zamijenio dva site sa hostom na prvom hostu nije bilo spama normlno su stizali samo “pravi” emailovi a ovdje na drugom 200 poruka dnevno. mozel se to kako izfiltrirat na cpanelu? u biti se radi o 50 istih samo sto se ponavljaju…
Spam je cijeloj NET zajednici postao suviše ozbiljan problem da se neke zemlje uglavnom razvijenijeg zapada i zakonski bore sa tom pošastii. Ako ste pratili zadnjih mjeseci, čak su i milionski $ iznosi potegnuti a do tada…
Dok se nešto po tom pitanju kod nas ne riješi…izabrati odg. providera a svoj loco server opremiti sa content filtering POP3, SMTP i sl. ANTI SPAM alatima.
[quote=Adis]Evo jednog sa finim web interfejsom http://dspam.nuclearelephant.com[/quote]
dspam je odlican barem po meni… imam ga u jednoj testnoj instalaciji i planiram ga uvesti na svoje hosting servere, samo problem nastaje kod korisnika. korisnici zele da procitaju vazne emailove a ne da se brinu o treniranju i filterima ( sto je recimo za neke end korisnike uvijek bila visa matematika ). mislim da bi nesto poput “report spam” kod google.a u nekom open source webmail sistemu u kombinaciji sa dspamom moglo napraviti cudo ali vidjet cemo - mozda se i tu jos nesto da srediti ako Bog da
Pozdrav
Ice
PS: grey listing nije los, SPF implementacije bi trebale biti normalne, ali eto vecina nasih .ba domena i njihovih email servera jednostavno - nema pojma sta je to.