Ja sam linux pocetnik, i imam jedno veliko pitanje za puno manjih. Koju linux distribuciju izabrati da bude intenet gateway (ISDN) za kucnu mrezu?
Naime, imam jedan stari comp (PII Celeron, 300MHz, 96MB RAM, 3GB HDD), koji bih zelio iskoristiti za ovu ulogu. E sad, probao sam SUSE 7.1 professional i Debian 3.1, ali sam imao problema sa prepoznavanjem i konfigurisanjem ISDN kartice i hisax modula. Sad sam instalirao SUSE 9.1 personal i sve je prepoznato odmah i mogu na internet sa ove masine, ali kako to omoguciti i drugim racunarima? Probao sam po instrukcijama koje dodju uz ovu distribuciju, i uz YAST2, ali nije islo.
Da li se moze na ovu distribuciju dodati potrebno (i sta je potrebno?), ili je bolje uzeti neku drugu distribuciju koja to bolje radi?
Možeš koristiti svaku distribuciju. Važno je da podesiš taj računar kao router tako što njegovu adresu uneseš kod ostalih clienata kao “standardni gateway” i ukljušiš routing. Routing možeš uključiti naredbom:
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
Gateway moraš podesiti tako da dijeli ip adrese. Uradi to u YaSTu pod dijelom “routing”. Više informacija na google: +router +linux
“Gateway moraš podesiti tako da dijeli ip adrese.”
jako jednostavno receno. Distribucija je linux pa kako god da okrenes. Na tebi je kako ces podesiti gateway/router. Drugim rijecima - jednostavno poiskljucuj sve sto ti ne treba na mashini koju koristis kao gateway i sto bi ti moglo oduzeti resurse.
Znaci potrebno je samo postaviti mrezu (ruter na linux masini) ispravno.
A da li ova distribucija (SUSE 9.1 personal - skinuta sa nekog DVD uz casopis) ima sve potrebno? Trazio sam named server i nisam mogao naci?
Upff… Milion pitanja imam.
Kako mogu provjeriti da li je routing vec ukljucen, jer sam to iz YaST-a vec ukljucivao? Ukljucio sam i Suse Firewall2, da li on moze zezati ostale masine pri konekciji? …
Nadam se da necu morati skidati ovaj smoothwall (BTW zar to nije samo jos jedan firewall?), jer je 46MB za ISDN poveliko.