Pozdrav ljudi :)…
Evo nakon duzeg vremena opet sam se vratio na linux pa me zanima par stvari.
Mozete li mi preporuciti neke linux sertifikate koji su dobri i priznati i da li postoji neka Linux knjiga iz koje bi mogao savladati linux koliko god je to moguce.
U sustini, zelim da razumijem Terminal sto je vise moguce.
Pozdrav i mnogo mi je drago sto sam se ponovo vratio na Linux…
Sve je mnogo interesantnije i sam Terminal mi ispuni dan cackajuci i slicno.
Za sertifikate sam zainteresovan radi mreze i slicno jer sam mrezni administrator (cisco/mikrotik) i jako dobro linux znanje bi definitivno bio veliki + :).
Ne da sam pocetnik u njemu ali ipak, daleko od profesionalca.
Što se tiče sertifikata ne znam a knjiga dobrih ima puno.
Ja sam uz dozvolu autorice počeo prevoditi jednu na lokalni (BiH) jezik al zbog obaveza sam stigao samo do pola.
Na koji način želiš da savladaš terminal ? Da li samo osnovni nivo ( osnovne komande za rad sa fajlovima ) ili napredno ( sa bash skriptanjem) ?
Preporučujem da kreneš lagano sa izučavanjem linux file sistema i osnovnih komandi, pa će onda stvari da se same odmotavaju.
To je moje iskustvo.
Od knjiga mi pade na pamet shellintro.pdf ili bashbegineersguide.pdf
Nemam linkove, javi mogu ti poslati mailom.
Definitivno preporučujem grep pocket reference - super knjižica sa 70-tak strana koja na super jednostavan način uči inače komplikovanu temu regularnih izraza.
Kao sto vidis, clan sam Linux.org.ba udruzena vec skoro 6 godina tako da osnove terminala i linux-a poznajem hehe.
Interesuje me bash skriptiranje i naravno poznavanje linuxa uopste sto bolje.
Naravno, cak sam i osnove morao da ponovim jer sam bio na Windows-u poslednje dvije godine ali nije trebalo dugo da se prisjetim svega.
Sto se tice rada sa fajlovima, instalacijama, update-ima i slicno, tu materiju poznajem ali ja bi mnogo vise od toga.
evo @laikexpert je na ovom forumu podijelio link za jednu besplatnu knjigu administracije http://forum.linux.org.ba/viewtopic.php?id=6830