Netiquette_pravila ponasanja

ovo je dobra stranica koja fino objasnjava kako se ponasati na webu.
fin tekst, dobra je olaksica za pocetnike, ali vidjecete sami.

http://www.april.org/association/netiquette.html

ja sam je dobila nakon sto sam imala izdasnu prepirku sa kolegicom
preko maila :slight_smile:

vidjela sam u podforumu ‘pravila ponasanja’ (i inace), da se ovome
prica, pa evo… cini mi se da nema bas ovaj link na linkovima ULK-a

Hmm, meni se ovaj RFC baš i nesviđa, al’ o ukusima se ne raspravlja.

IMHO, problem je u tome što su to dvije relativno odvojene stvari:

  • opšta kultura
  • “tehnička” kultura

Jedna stvar je kada je neko jednostavno nepristojan, drugo kad neko koristi top posting, html mailove, ne potraži da li je neko već odgovorio na njegovo pitanje…

Te dvije stvari se spajaju kada nekog opomenete da je pogriješio u procesu postavljanja pitanja ili u diskusiji (ukazujete mu na tehnički propust), a on(a) vas počne nazivati raznim imenima.

P.S.
Što se tiče foruma, i mi konja za trku imademo. Ima li zainteresovanih da pomognu u prijevodu:
http://start.linux.org.ba/Kako_postavljati_pitanja

upravu si,

ali postoji druga strana price,
vjerujem da vecina ljudi ne pravi greske zbog opste nekulture, nego bas zbog nepoznavanja tehnicke kulture. a neznanje donosi nesigurnost, i eto ti problema.
u momentu kada vladas pravopisnim i drugim pravilima na netu, odmah se sigurnije i profesionalnije ponasas.

npr. ljudi koji jos nisu upoznati sa web kulturom, nekad nisu ni svjesni koliko je javna njihova prepirka u forumu i preko mailing lista; dobro je shvatiti da ljudi ne vide tvoj govor tijela, tone of voice, itd. i da je to potrebno nadoknaditi.

da si ukljucio :slight_smile: u ukazivanje na tehnicki propust, osoba bi mozda shvatila da joj zelis pomoci. kolegica je mene pitala: “what is your problem?” i ja sam se tu odmah uvrijedila :smiley: , a ustvari je htjela reci: " what is your problem :slight_smile: how can I help you?"

vjerujem da vecina ljudi ne pravi greske zbog opste nekulture, nego bas zbog nepoznavanja tehnicke kulture. a neznanje donosi nesigurnost, i eto ti problema.

Ja bi dodao i nivo bijesa u kriticnom momentu.

dobro je shvatiti da ljudi ne vide tvoj govor tijela, tone of voice, itd. i da je to potrebno nadoknaditi.

Da, s tim sto je u nekim slucajevima lakse odgonetnuti vec ustaljenim pravilima komuniciranja putem neta, nego stvarnim susretom (pod “stvarnim” podrazumijevam susred u fizickom obliku, mada i trenutna komunikacija -irc… predstavlja donekle “stvarni” susret). Npr (uzimajuci tvoj primjer): svi znamo da je “what is your problem !!!” nesto negativno, dok je suprotno sa “what is your problem ?”. Jos to zacinimo sa par smajlica i vec se osjeti fin miris svjeze sparvljene komunikacijske corbe :slight_smile: (ovdje je corba sinonim za pocetak detaljne komunikacije, sto se moze poistovjetiti sa stvarnom svrhom u obliku predjela). Ipak u gore pojasnjenoj stvarnosti, necija reakcija na nesto nije poistovjetljiva sa istom reakcijom nekog drugog; zato je psihologija tako lijepo zazidana tomovima knjiga i jos vecom kolicinom “research” papira.

Plus zakomplikujmo situaciju tvrdnjom da svako okruzenje (pa i forumi pojedinacno) imaju svoj nacin komunikacije; nekome ko se prvi put srece s ovim, zivot ce se zgatiti. No, za ovo postoji narodni lijek u obliku da se istim se ne moze u luzinu i druzinu aka. prilagodjavanje i “s kim si takav si” aka. surovost dugovremenog konzumiranja onoga za sto je ulozen pocetni trud.

Ali, ovo dolazi postepeno, jer kako bi reagovali kada bi sve dobili u jednom komadu? Npr. pokusajmo zamisliti tog istog pocetnika koji ima zelju da postane dio necega, i posluzimo ga dodacima potrebnim za njegovu asimilaciju, pa prije samog cina, nabacimo mu i posljedice postojanja unutar te cjeline; pitam se, da li bi bjezao koliko ga noge mogu nositi ili bi pak pokusao uposliti neko prevozno sredstvo - samo iz zelje da bude sto dalje :slight_smile: ?