Obrazovanje Roma

Koje je realno rjesenje za obrazovanje Roma ?

Jel ovo troll???
Ako nije, ne vidim zašto bi obrazovanje Roma trebalo biti različito od obrazovanja bilo koga drugog.

Banovanje tebe sa foruma?

[quote=vedran]Jel ovo troll???
Ako nije, ne vidim zašto bi obrazovanje Roma trebalo biti različito od obrazovanja bilo koga drugog.[/quote]
Ovo je jako vazno pitanje koje zasluzuje posebnu paznju. Zasto bi obrazovanje Roma trebalo biti razlicito? U idealnim uslovima nebi trebalo - tu se slazem sa tobom. Medutim, kao sto i ti i ja znamo situacija u kojoj zivi velika vecina Roma je ocajna i upravo je obrazovanje jedini dugorocni nacin njigove emancipacije. Za to su potrebna sredstva (sto je nazolost danas oskudica u BiH), ali se sigurno moze dosta toga uraditi “samo” sa dobrom voljom i nekonvencialnim rjesenjima.

Za pocetak bi se moglo otici u neko romsko naselje i demonstrirati GNU/Linux djeci? Ponuditi kurseve po povoljnim cjenama ili besplatno (mozda se moze za to dobiti i donacija od neke od humanitarnih organizacija)? Itd itd…

Ja sam uvijek bio za to da su svi ljudi bez obzira na nacionalnost, religiju i rasu potpuno isti, a to znaju i ljudi koji me poznaju. Romi kao i svi ostali imaju pravo na skolovanje, pogotovo u zadnje vrijeme kada se knjige u osnovnim skolama djele besplatno. Ne kazem da njima nije teze, pogotovo u visim nivoima obrazovanja kao sto je srednja skola i fakultet, ali pravi razlog njihove situacije su oni sami i njihov nacin razmisljanja.

Kao i u svakom drugom slucaju imaju izuzetci ali su vrlo rijetki, njih 80-90% ne zeli da se obrazuje a ne zele ni da rade. Evo recimo bilo je situacija da ljudi ponude romima koji prose (opet njih 70-80% tako zaraduje za zivot) neki manji posao na brzinu da zarade neke pare. U takvim situacijama njih vecina ce drsko odbiti takvu dobronamjernu ponudu jer ce prije isprositi te pare nego ih zaraditi.

Opet kazem da postoje izuzetci. Imao sam prijatelja koji je bio rom u osnovnoj skoli i to mi uopste nije smetalo niti sam ga smatrao drugacijim od ostalih. Naravno svi ovi procenti su moja slobodna procjena…

Koje je neko nacije, vjere, rase, apsolutno me ne interesuje. Svim siromašnim ljudima treba pomoći, nažalost naše socijalne službe ne funkcionišu baš najbolje. Mislim da upoznavanje siromašne djece sa računarima nije od neke koristi, danas su računari uglavnom uređaji za zabavu pri čemu se čovjek koji nema najnoviji i najbolji računar samo frustrira jer je sve pravljeno za te najbolje modele. A da bi ta djeca mogla nešto pametno uraditi sa računarima, najprije je potrebno da imaju solidno predznanje matematike, posebno apstraktnog razmišljanja, i engleskog jezika. Prvo treba rješavati problem opšte nepismenosti, pa onda informatičke nepismenosti.

Potpuno se slazem.

[quote=SchmRz]Ja sam uvijek bio za to da su svi ljudi bez obzira na nacionalnost, religiju i rasu potpuno isti, a to znaju i ljudi koji me poznaju. Romi kao i svi ostali imaju pravo na skolovanje, pogotovo u zadnje vrijeme kada se knjige u osnovnim skolama djele besplatno. Ne kazem da njima nije teze, pogotovo u visim nivoima obrazovanja kao sto je srednja skola i fakultet, ali pravi razlog njihove situacije su oni sami i njihov nacin razmisljanja.

Kao i u svakom drugom slucaju imaju izuzetci ali su vrlo rijetki, njih 80-90% ne zeli da se obrazuje a ne zele ni da rade. Evo recimo bilo je situacija da ljudi ponude romima koji prose (opet njih 70-80% tako zaraduje za zivot) neki manji posao na brzinu da zarade neke pare. U takvim situacijama njih vecina ce drsko odbiti takvu dobronamjernu ponudu jer ce prije isprositi te pare nego ih zaraditi.

Opet kazem da postoje izuzetci. Imao sam prijatelja koji je bio rom u osnovnoj skoli i to mi uopste nije smetalo niti sam ga smatrao drugacijim od ostalih. Naravno svi ovi procenti su moja slobodna procjena…[/quote]
Jes, Romi/Cigani ne zele da rade, bosanci su glupi, crnogorci lijeni…

Te price o ljudima koji su nudili posao ciganima sam i ja cuo ali na podpitanje da li su oni sami to ikada cinili odgovor je stalno NE.

Ja zivim u svedskoj i ti bi Vedrane pao od smjeha kada bi vidjeo kakva se matematika ovdje uci na gimnaziji. To su uglavnom stvari koje se kod nas uce u visim razredima osnovne. Pored toga je informaticka pismenost neuporedivo ispred one balkanske. Pa netreba tebi poznavanje analize u vise variabli da mozes postaviti jedan web-server i slicno. Daleko od toga. Isto vazi i za odrzavanje sistema. Mozes zamisliti sta bi to znacilo za samopouzdanje jednog omladinca koji je citavog zivota slusao kako on nikada nista nece moci savladati i da nema nikakve druge buducnosti osim prosjacenja? I kada bi jos nasao odgovarajuci posao…

Djeci/omladini se mora dati incitament da se bore za nesto drugacije od onoga sto se od njih ocekuje - ni njihovi sunarodnici ni ostali gradani BiH nevjeruju da ce od njih ikada biti nesto - protiv toga se jako tesko boriti i ja mislim da je upravo to uzrok zbog cega mnoga romska djeca napustaju skolu prevremeno.

Kvaka 22? Ili opravdanje da se nista nepreduzima? Moja deviza je da nikada nepostoje neizlazne situacije. Ako nista drugo moze se nesto probati uciniti. Onda taj rad treba pratiti i poboljsavati. Ovdje je kljuc misliti nekonvencionalno.

Samo sam mislio da nema svrhe učiti računare nekoga ko je nepismen pa samim time ne zna šta znače oni znakovi na tastaturi.

Naravno da se mora nešto preduzimati, ali uvijek treba razmišljati šta je najefikasnije odnosno šta će dati najbolje rezultate.

Pa ja i govorim o matematici nivoa osnovne škole, ustvari savršeno je dovoljno da neko zna šta je to “promjenljiva” (ali fakat zna, a ne da je napamet nabubao princip rješavanja nekoliko zadataka), da je radio sa imaginarnim i kompleksnim brojevima, sa transcedentnim brojevima, da je imao jedan razred analitičke geometrije, ukratko da neko zna razmišljati apstraktno. Ljudi već odavno pokušavaju da smisle neki “kurs apstraktnog razmišljanja” jer je to nešto izuzetno korisno, u ekonomiji, pravu, medicini, naravno svim egzaktnim naukama, a informatika je bez toga nezamisliva. Ali to je gubljenje vremena, kurs apstraktnog razmišljanja postoji i zove se matematika.

Informatička pismenost se stiče u svim osnovnim školama, kao što kažeš ako je dijete redovno u školi ta informatička pismenost ne bi trebala biti problem. Dakle, ako hoćeš da popraviš informatičku pismenost, najefikasniji način je donirati računare školama. Ali ja sam se prečesto susreo sa školama u kojima računari stoje zaključani zato što se direktor i nastavnici boje da učenici te računare ne pokvare. Ustvari boje se toga što djeca znaju više o tome od njih. Velika većina nastavnika informatike u osnovnim školama, pa i srednjim, su prekvalifikovani nastavnici tehničkog i drugi tehnološki viškovi. Takođe i studenti elektrotehničkog ili prirodno-matematičkog fakulteta koji su bili najslabiji u svojoj generaciji. Činjenica je da BiH ima jedan strahovit manjak informatičara, a plate su im znatno iznad prosjeka tako da ono malo što ih ima nikada ne bi htjeli raditi u školi, osim onih koji ni ne mogu raditi ništa drugo.

Dakle, po mom mišljenju, najefikasniji način da se pomogne i djeci i Romima i Srbima i Hrvatima i Bošnjacima i čitavoj državi jeste da se školuje više informatičara. Zato ja radim na fakultetu koji se bavi obrazovanjem informatičara. Rezultati možda nisu tako brzi i direktni kao recimo da se podijele Ubuntu CDovi sirotinji koja nema šta da jede, ali sam uvjeren da su kvalitetniji i dugoročniji.

Ako pod postavljanjem web servera misliš na klikanje next-next na nekom wizardu možda si u pravu. Kakve koristi imaš od web administratora koji ne razumije recimo šta je HTTP? A da bi razumio HTTP mora barem poznavati strukturu TCP/IP i ISO/OSI model sa 7 slojeva. Kako će to znati a da ne pročita brojne referentne dokumente na Internetu, koji su uglavnom na engleskom? Kakve koristi imaš od sistem administratora - čak i za Windows - koji ne poznaje barem jedan scripting jezik? Bojim se da bi tvoj prijedlog vodio “profesionalnim klikačima na next” koje je vrlo lako zamijeniti nekim jadnicima iz Kine koji bi bili voljni raditi za još manje para.

Ja sam apsolutno za to da se pomogne djetetu kojem leži matematika, poznaje engleski, iskazuje interes za računare ali nema para da kupi sebi računar. Ali računari nisu magični štapić koji će riješiti probleme svakoga. Ostaje činjenica da jedan strahovito veliki broj ljudi jednostavno nemaju predispozicije za računarstvo nego recimo za neke društvene nauke, više puta sam se uvjerio da čovjek kojem nešto ne “leži” može uložiti dane i mjesece a da nikada ne makne od početka, dok nekom drugom ko bukvalno nikada nije vidio računar može sve biti intuitivno jasno. Ne diskriminiram ljude po inteligenciji, ali svi psiholozi se slažu da postoji više vrsta inteligencije i da neko može biti inteligentan za nešto, a neko za nešto drugo. Zašto tjerati djecu da se bave nekom modernom panacea naukom protiv njihove volje? S druge strane, ja i većina ljudi moje generacije (i stariji) smo odrasli bez računara pa smo opet vrlo dobro znali šta želimo i zašto to želimo i na kraju smo došli do toga na ovaj ili onaj način.

[quote=DadoV]Mozes zamisliti sta bi to znacilo za samopouzdanje jednog omladinca koji je citavog zivota slusao kako on nikada nista nece moci savladati i da nema nikakve druge buducnosti osim prosjacenja? I kada bi jos nasao odgovarajuci posao…
Djeci/omladini se mora dati incitament da se bore za nesto drugacije od onoga sto se od njih ocekuje - ni njihovi sunarodnici ni ostali gradani BiH nevjeruju da ce od njih ikada biti nesto - protiv toga se jako tesko boriti i ja mislim da je upravo to uzrok zbog cega mnoga romska djeca napustaju skolu prevremeno.[/quote]
Slažem se apsolutno, ali mislim da taj incitament nisu računari iz razloga koje sam već rekao. Problem nije u računarima pa ni rješenje nije u računarima, tim problemom treba da se pozabave stručnjaci: psiholozi, pedagozi, socijalni radnici.

Samo sam mislio da nema svrhe učiti računare nekoga ko je nepismen pa samim time ne zna šta znače oni znakovi na tastaturi.

Naravno da se mora nešto preduzimati, ali uvijek treba razmišljati šta je najefikasnije odnosno šta će dati najbolje rezultate.[/quote]
Eh, ako se bude cekalo na to da drzava obezbjedi psihologe, kuratore, socialne radnike i slicno onda ce doci do promjene “malo morgen” sto bi nas narod rekao. U rat se ide sa onim sto se ima a ne sa onim sto bi se voljelo imati.

Prije ce Vladimir i Estragon iscekati svog Godota…

Pedagogika bi se dok mogla diskutovati. Mislim da nebi bilo prolazno krenuti od matematike, vec je bolje uraditi nesto sto daje rezultat brzo sto bi dalje motivisalo djecu da nastave sa ucenjem i da se na kraju prihvate i matematike i ostalog “alata” koji im je potreban za dalji napredak.