Particije (bilo: kubuntu instalacija pomoc)

vozdra,
namjeravam instalirati kubuntu kao dual boot sa vec instaliranim win xp. odprilike znam kako instalirati samo me zanima:

1. naime ja imam hard disk koji je vec podjeljen na tri particije: C: od 20 Gb sa win xp-om, D: od 20 Gb sa programima i E: od 110 Gb sa igrama filmovima itd. E sad ja sam najeravao napraviti F: particiju od 30ak Gb i na nju instalirati kubuntu. Da li to moze ili kubuntu mora ici na istu particiju sa xp-om?
  2. Jos bi bolje bilo kad bih mogao instalirati kubuntu na E: particiju a da je ne particionisem. Jel to moze sa onom opcijom “use the largest continuous free space”? pa kasnije ako mi se ne svidi da jednostavno iz xp-a obriseem fajlove od kubuntua i tako sacuvam podatke na E: bez da moram formatirati particiju.
    U linuxu sam totalni pocetnik, po netu sam trazio i nasao dosta toga al ovo mi je jos misterija.
    hvala

Odgovor na pitanje:

1. da, mozes napraviti particiju od 30gb i na nju instalirati kubuntu, (koristi gparted i napravi sebi particije root,swap i home)
  2. ne mozes instalirati samo tako na E:, nije isti file system, (pretpostavljam da ti je ntfs)

ako hoces da isprobas bez particionisanja koristi live cd - npr. ubuntu samo ubacis da se pokrene i koristis ga bez instalacije …
tako ti je najlakse

Kad instaliraš Linux on ti ponudi da ti smanji te Windows particije i na preostalom prostoru napravi Linux particiju - to ti je ta “Use continuous…” opcija. Linux particiju nećeš vidjeti iz Windowsa, jednostavno će ti E: biti manji, a iz Linuxa normalno vidiš i koristiš Windows particije. Nije potrebno ništa formatirati. Ako htjedneš deinstalirati Linux možeš opet pobrisati Linux particiju i povećati E: nazad na punu veličinu - ako dođe do toga, javi se da ti objasnimo :slight_smile:

@vedran: Ta opcija ima na Mandrivi, imal na Ubuntu?