Vrijeme postaje sve krace, a potpisano je tek nesto manje od 4000 FFII peticija. Ko jos nije potpisao evo link:
http://www.ffii.org/ffii-cgi/eintrag?f=eubsa&l=gb [-o<
Uradjeno!
Btw, kad vec citas Kanta, preporucujem Sopenhauera.
Pozdravi,
Amila
Uh, ja ti obozavam dobre izreke bilo da su to shopenhauer, kant, einstein, goethe ili drugi. Imam ovdje par knjigica koje su pune izreka, za svaku priliku odgovarajuca. Direktno za linux nisam mogao naci nijednu ( ima ih u internetu) ali sinoc sam nasao dobru definiciju za Muško i žensko:
Muško je glava koja sve radi, a žena je vrat koji je okreće
Hm… možda je samo 5000 ljudi potpisalo radi ovoga:
Pogledajte listu potpisnika. Čini mi se da je ova peticija fokusirana na važne i uticajne ličnosti, a Eurolinux peticiju je potpisalo 140000 ljudi (među kojima i ja ;)) i ona je predata Evropskom parlamentu 4. aprila.
Edit: zaboravio sam link http://swpat.ffii.org/papiere/eubsa-swpat0202/appell/index.en.html, citirani dio je pri dnu.
I ja sam završio 8)
Babysitter šta misliš o onoj : "Mislim, dakle postojim."
Dobar je Kant zaista. Naročito je dobar kada govori o moralu. On smatra (inaće je glavni predstvnik autonomije morala) da čovjek treba da proučva samo jedan elemenat: samoga sebe. On još govori o tome da čovjek snosi veoma veliku odgovornost jer je Čovjek. Legenda!
Ta mi je vrlo poznata, samo nemogu da se sjetim od koga je.Nesmijemo se udaljavati od teme, a tako bi rado o Kantu i drugim Filozofima.
Jedno me interesuje vec duže vremena, pa reko da vas pitam , možda slucajno neko zna. Dali je iko preveo Gothe-a na naš jezik tj. imali ijedno prevedeno djelo na našem( ili bilo kojem drugom jeziku, samo da je razumljivo). Goethe je potežak čak na Njemackom pa me interesuje kako zvuči na našem.
I za kraj evo jedna što obara s nogu:
Teror je rat siromašnih, a rat to je teror bogatih.
Znaš šta mi je malo bezze kod ovog potpisa protiv patentiranja?
Bezze je što moraš potvrditi potpis, ali nema veze bitno je samo da se obavi.
A što se tiče Goethe-a na našem jeziku pristojno je prevedeno većina njegovih dijela. Ja sam nedavno čitao Jade mladog Wertera, i iskreno rečeno dosta je dobro preveden. A što se tiče još nekih njegovih velikih ostvarenja, trenutno nisam u mogućnosti da ih čitam jer nemam vremena. Šta misliš o Weberu i njegovim pretpostavkama o nemogućnosti razvoja kapitalizma u Indiji i Istočnoj Evropi?
Inaće, on smatra da je Istočna Evropa postavila nepremostive barijere razvoju kapitalizma, još prije vremena nego se on javio u Zapadnoj Evropi, ali najinteresantnije je to da se on nije pojavio u Indiji koja je imala bolje kako geografske tako i privredne. On to pravda njihovom religion i historijskim tokom njihovog razvoja. Još jedna legenda!
Zasto ne? Na offtopic-u smo!
Ja sam uspjela naci samo prvi dio Fausta, dok drugi ima samo na njemackom jeziku. :-s :puppy: Pretpostavljam da postoji i drugi dijelovi na nasem jeziku (tj. na nekom od nasih jezika). Ako neko, slucajno, ima javite se plz… [-o< [-o< [-o< [-o< ]
Zasto je pretezak? Meni nije… :baeh: Probaj Nicea.
[quote]I za kraj evo jedna što obara s nogu:
Teror je rat siromašnih, a rat to je teror bogatih.[/quote]
Evo jedna od mene (Sopenhaur):
Ljudska ljepota je objektivan izraz koji oznacava najsavrseniju objektivizaciju volje na najvisem stupnju njene saznatljivosti, covjekovu ideju opste, potpuno izrazenu u opazajnoj formi.
:kul:
Dobro je eto. =D> Sve genijusi na forumu. =D>
Mislio sam da nemožeš čitati njegova djela kao roman " u prolazu". Čovijek koji je imao IQ od 200 i važi kao najinteligentnija ličnost svih vremena, piše u jeziku koji prvo valja interpretirati. Gledao sam neke emisije na TV-u gdje poznati Goethe -specijalisti intepretiraju neke dijelove iz Fausta, i slušajući njih vidiš koliko je to daleko od "svakodnevnog ". Ali, iskreno receno, nije to moja struka pa zato nisam ni čitao puno o njemu, a i ono što gomez kaže, nema se vremena. Pitam zato sto znam da je takve stvari tesko prevoditi…Ali vidim Amila da sam te “našo” s temom kad ovako temperamentno odgovaraš
Kako bi bilo da se sretnemo svi 22 Maja u ULK-u (Sarajevo) pa da pričamo malo o tome, mozemo poslije toga i u Kino(Matrix), ako ste za to ? Hajde i vi iz Zenice dodjite ?
Pa eto bas super. Dođi oko 16 h. Ja ću doć iz Njemačke u Srijedu ili Četvrtak ujutru pa ću prenoćit u Sarajevu.
Nisam odavno bio u Sarajevu, pa jedva čekam.
:shock: Neznam kako sam uspio ove dvije poruke stavit ispret tvoje gomez ??? Ha ha
Pitaćemo Amilu kad dođemo u Sarajevo. :mrgreen:
Što se tiće dolaska u Sarajevo 22.5. (četvrtak) mogu doći samo oko 16 h. A zaista bi se volio naći sa vama da malo porazgovaramo o pravim linux temama, a isto tako i o filozofima, jer mi tema jako leži.
A što se tiće Goethe-a smatram da je napravio dosta umjetničkih djela. A što se tiće težine njegovih djela ona ide zajedno sa kvalitetom njegovih umjetničkih ostvarenja.
Pozdrav,
Eh vala mi nije jasno koja je to logika majke mi…
Amila pa sta sad uradi forumu?
Cudne se stvari desavaju babysit., stvarno ne kontam… :borg:
To svakako. Zaboravila sam ukus “romana u prolazu” iliti romana kod kojih prilikom citanja ne moras ukljuciti mozak.
Hm, trebas samo shvatiti osnovne zivotne principe (da, ne dolazi se lako do njih) i bit ce ti jasno. I, nema to puno veze sa IQ-om.
Ma, ima se naravno! Spavaj sat manje i voila!
Nije ni moja struka, ali ne slazem se s tim da gledamo samo u jednom pravcu.
Obavezno!
:mrgreen:
[quote]:shock: Neznam kako sam uspio ove dvije poruke stavit ispret tvoje gomez ??? Ha ha
Pitaćemo Amilu kad dođemo u Sarajevo. :mrgreen:[/quote]
:shock:
Ne znam kako se ovo desilo…
:mrgreen:
I jel se ko prijavio da ide za Brussels ? Kako sam ja razumio , dobije se besplatno prenoćište u hotelu (dupli krevet) ko je se prijavio do petka 14h.
Amila,
Znaš kako Kant definiše ljepotu ?
Lijepo je ono, što nam se sviđa bez interesa
Kad razmislim, 100% istina.
[quote]Znaš kako Kant definiše ljepotu ?
Lijepo je ono, što nam se sviđa bez interesa [/quote]
Ne svidja mi se sto nije naveo na koju ljepotu misli. Takodjer, postavlja se pitanje sta je interes? Inace, po mom misljenju, (skoro?) sve je interes. Mozda ga nismo svjesni (ili ne zelimo biti), ali sigurna sam da se u svakom covjekovom djelu moze naci interes. A interes za sobom povlaci egoizam. Sopenhauer to najbolje objasnjava. Evo jedan dio:
Glavna i osnovna pobuda u covjeku kao i u zivotinji jeste egoizam, znaci nagon da se postoji i bude zdrav… Taj egoizam je u zivotinje kao i u covjeka najtacnije spojen, zapravo identican sa njihovim najunutarnjijim jezgrom i sustinom. Otuda sve njegove radnje po pravilu proisticu iz egoizma i iz njega najpre svakad treba pokusati objasnjenje date radnje, kao sto se onda na njemu zasniva i procjena covjeka ka bilo kom cilju. Egoizam je po svojoj prirodi bezgranican, covjek bezuslovno hoce da odrzi svoje postojanje, hoce ga bezuslovno oslobodjeno bolova, u sta spada i svaki nedostatak i lisavanje, hoce najvise moguce zdravlje, i hoce svaki uzitak za koji je sposoban, pokusava da mozda u sebi otkrije nove sposobnosti za uzivanje. Sve sto se suprostavlja tezni njegovog egoizma, izaziva njegovvu ljutnju, gnjev, mrznju, pokusace da to unisti kao neprijatelja. Hoce, ako je moguce, u svemu da uziva, sve da ima, a posto to nije moguce, da bar svime vlada… […] …svako od sebe cini srediste svijeta, sve dovodi u vezu sa sobom i sve sto se desi, npr. najvece promjene u sudbini naroda, povezace najprije sa svojim interesom, i ma koliko ovaj bio mali i posredan, mislice prije svega na njema. […] Ima cak i komicnog u tome, vidjeti bezbrojne individue od kojih svaka, bar u prakticnom pogledu, sebe smatra realnom, a druge posmatra u izvjesnoj mjeri kao puke fenomene…
To su, dakle, elementi iz kojih, na osnovu volje za zivotom, izrasta egoizam koji izmedju covjeka i covjeka uvijek lezi kao sirok jarak. Skoci li neko jednom preko njega drugome u pomoc, to je kao cudo koje izaziva cudjenje i zanje odobravanje…
Mislim da nije sve ono za sto nemamo interesa (a svidja nam se) lijepo. Ne svidja mi se sto se Kantova recenica odnosi na sve i na nista. Dakle, nije primjenjiva na sve, iako je napisana da bude.
Po ovoj recenici takodjer moze se pretpostaviti da sve za sto imamo interesa i svidja nam se ruzno!?
Recenica o ljudskoj ljepoti: Konretno, ja nisam u mogucnosti da odredim da li je neko lijep na osnovu (samo) fizickog. Lijepo je za mene spoj fizickog i psihickog, stim da psihicko moze otkloniti fizicke nedostatke, ali isto tako moze ukloniti i fizicke prednosti.
Toliko za sada…
Poz,
[quote]
Ne svidja mi se sto nije naveo na koju ljepotu misli. Takodjer, postavlja se pitanje sta je interes? [/quote]
Eto vidiš. Za mene on tu više opisuje osjećaj koji imamo kada ugledamo nešto lijepo. Svejedno dali ljudska ljepota, ili ljepota životinja ili umjetničkih djela itd…Kant je inače poznat za svoje jedinstvene “excentrične” izreke. Danas sam recimo otvorio prozor i slušao slavuja kako pjeva i u tom momentu mi je bas na um pao Kant. Od te pjesme nemam ništa , nikakvog profita, nikakve koristi, jednostavno je lijepa. Teško je to riječima objasniti jer je to čisti osjećaj. Ili drugim riječima: Kad ugledaš nešto lijepo , zaboraviš sve ostalo u tom momentu i samo si zadivljen od te ljepote. Eh evo bas sam se vratio iz svoje male biblioteke i pronasao sam jos jednu izreku od Theopile Gautier koja to jos jednom potvrđuje:
Kad je nešto korisno, prestaje biti lijepo
Forum mi je sve drazi i drazi [quote]
Ne svidja mi se sto nije naveo na koju ljepotu misli. Takodjer, postavlja se pitanje sta je interes? Recenica o ljudskoj ljepoti: Konretno, ja nisam u mogucnosti da odredim da li je neko lijep na osnovu (samo) fizickog. Lijepo je za mene spoj fizickog i psihickog, stim da psihicko moze otkloniti fizicke nedostatke, ali isto tako moze ukloniti i fizicke prednosti. [/quote]
Eto vidiš. Za mene on tu više opisuje osjećaj koji imamo kada ugledamo nešto lijepo. Svejedno dali ljudska ljepota, ili ljepota životinja ili umjetničkih djela itd…Kant je inače poznat za svoje jedinstvene “excentrične” izreke. Danas sam recimo otvorio prozor i slušao slavuja kako pjeva i u tom momentu mi je bas na um pao Kant. Od te pjesme nemam ništa , nikakvog profita, nikakve koristi, jednostavno je lijepa. Teško je to riječima objasniti jer je to čisti osjećaj. Ili drugim riječima: Kad ugledaš nešto lijepo , zaboraviš sve ostalo u tom momentu i samo si zadivljen od te ljepote. Eh evo bas sam se vratio iz svoje male biblioteke i pronasao sam jos jednu izreku od Theopile Gautier koja to jos jednom potvrđuje:
Kad je nešto korisno, prestaje biti lijepo
Interes ne mora biti materijalni da bi bio interes. Interes moze biti osjecaj, u ovom primjeru osjecaj vedrine, neceg lijepog, osvjezavajuceg ili sl.
Ukoliko imas koristi od slavujeve pjesme ne mora da znaci da je ona ruzna!
Isto kao i za gore navedenu izreku: Ako je nesto nekorisno ruzno je? Dakle, Linux je koristan => ruzan je (ili nije lijep)?
Ne svidja mi se to sto je pisac dosao do pola i opisao pola “situacije”, a ostalo je ostavio da se podrazumjeva, ili da se tumaci kako se zeli. Tj. meni su ovo polovicne izreke…