pozdrav ljudi!
guglanjem python korisnika sam došao do ovog foruma koji mi se čini najaktivniji po tom pitanju. e sad, znam da pitanja početnika znaju biti dosadna, ali eto, ja sam početnik, učim python na faksu (kao obradu teksta) i malo sa strane u vezi winsound librarya, ali eto, poprilično sam zapeo sa onim što bi trebalo biti lakše, obradom jezika. zadatak kreće ovako. imamo UTF-8 tekstualnu datoteku, nazovimo je maštovito “fajl”, i u njoj su nabacani imena učenika, sa dva broja poslije, što predstavlja broj grupe i broj dolaska, poput
"Ivo Ivić 2 1" sa tim da u pythonu izbacuje i simbol nalik kvadratu (nešto poput []), kojeg ne mogu c/pat, pretpostavljam da se radi o nekoj vrsti tabulatora. u datoteci su ta imena sa brojčanim vrijednostima samo poslagana jedna za drugom. i sada, treba proći kroz datoteku i napraviti određene stvari, poput 1) stvaranja nove txt datoteke u kojoj će biti samo ime i prezime, sa time da svako ime i prezime bude u svom redu , 2)izračunati broj iz druge grupe (tj, prva brojčana vrijednost nakon imena) i 3) za svako ime i prezime napraviti novi zapis na način da uzmemo samo prvo slovo imena i do 7 slova prezimena i izmijenimo dijakritičke znakove.
znam da će te mi reći “potrudi se sam” itd, ali kako ne mogu na predavanja radi posla, do sad sam sve uspio guglanjem, ali proceduru za ovakve tekstualne primjere ne mogu nigdje pronaći, i samim time ni naučiti nadam se da vam predstavlja barem neki mali izazov da riješite sa razlogom icon_biggrin svejedno hvala!
(pod 2) mislim na broj osoba koji imaju brojčanu vrijednost “2” nakon imena i prezimena ><)
(ne trebate riješavati, bio bi zahvalan na nekom hintu! :D)
Za početak, uvjeri se da je ta datoteka stvarno UTF-8, otvori je u tekst editoru. Ne bi trebalo biti čudnih znakova.
Provjeri encoding source koda, te kod s kojim otvaraš datoteke, evo uputstava:
http://docs.python.org/howto/unicode.html/
(obrati pažnju na “Reading and Writing Unicode Data”)