Umrezavanje 2 ili vise kopjutersa

Dobio sam zadatak da napisem seminarski o umrezavanju linux-a preko konzole znaci nista GUI samo konzola…

E zamolio bi vas za malo pomoci ko ima vremena da mi malo pojasni kako to ide jer sam laik sto se tih stvari tice…

hvala

Mislis dvije linux masine?

Ja to radim ovako (kucna praksa, vjerovatno moze i jednostavnije):

1. Dignes SSH server na masini na koju snimas
  1. Dignes neki IP na masinama:

[code]# ifconfig eth0 192.168.0.1 (masina 1)

ifconfig eth0 192.168.0.2 (masina 2)[/code]

1. Kopiras sa scpom il s cim vec ili se terminalises sa ssh:

% scp user1@host1:/fajl user2@host2:/fajl % ssh user@host
Pogledaj na www.tldp.org Network Administrator’s Guide, tu imas kisu nekih informacija.

I pazi da su ti kablovi OK, posto smo ja i adioe3 cesto znali imati problema zbog toga i kontati sta nismo dobro podesili.

ma nidje veze za kablove …trebam seminarski uradit interesuju me samo komande u konzoli…al ono OD A DO Ž sto bi kod nas rekli :smiley:

@Mahmut - ping 192.169.1.2 radi? Tu zavrsava prica sa kablovima.

Isto da bi se konektovo na masinu dva (192.169.1.2) mozes koristit “ssh -l root 192.168.1.2” ili “ssh -login 192.168.1.2”

Tu ti prica zavrsava. Citaj za vise info, mozda malo vise info. za razliku izmedju vrsta kablova (crossover, straight, rollover).
Kasnije u GUI, to samo otvoris konqueror (lisa treba vec da radi), “lan://localhost/192.168.1.2”

a da procitas koju knjigu???

nece ti niko uradit seminarski umjesto tebe…

hmm, pogledaj sad:

pa eto čim ubaciš kablove i zadaš IP (kao što su ti je već pokazano) onda si umrežen, šta ti treba dalje, btw možeš se umrežvati na “100” načina, npr SAMBA & NFS (shared folders), FTP, HTTP, SSH… itd

onda imaš opciju dijeljenja internet konekcije, (gateway/route DNS)…

pa onda imaš firewall/iptables (otvaranje/zatvaranje pojedinih portova)

imaš i wireless način umrežavanja (malo se razlikuje od wired), pa ti onda trebaju iwconfig i iwlist komande…