dotNet na Linuxu

Zdravo svima.

Nisam siguran, da li je tema ovakvog naslova vec bila pokrenuta, pa se unaprijed izvinjavam ako trosim rijeci “zadzabe”. Naime, kako je nekima sigurno poznato, vec odredjeno vrijeme je u toku portiranje Microsoftove platforme .NET na slobodne operativne sisteme poput Linuxa i BSD-Unixa.

Pod imenom “mono” (http://www.mono-project.com/Main_Page) se krije jedan vrlo mocan i flesibilan tool, putem koga je moguce prebaciti originalne dotNet-aplikacije na npr. Linux.

Tako je moguce da uzmete neki windows-based source i kompilirate ga na Linuxu uz pomoc mono-a. :slight_smile:

I posto sam radim kao programer i s time sam “osudjen” da programiram na cistim M$-platformama, misljenja sam, da je Mono nesto najbolje sto se moglo desiti Linuxovcima u zadnjih nekoliko godina. Posto ce sama firma Microsoft zbog ulozenih milijardi dolara sve jace i jace forsirati .NET-platforumu je vrlo bitno da se i open-source-svijet pobrine o tome da sto brze i efikasnije adaptira ovu platforumu. Ne u smislu toga da se “kopira” Microsoft, nego da se shvati “sta se to tamo desava”.

Nisam bio u prilici da koristim Mono, ali mislim da je ideja dobra. Ako se nastavi razvijati dosadanjim tempom i pruzati podrsku za sve zivo, mogao bi ubrzo postati globalno prihvaceno izvrsno okruzenje.

Doduse, uvijek ostaje potencijalni problem u tome sto MS moze mijenjati specifikacije .NET platforme kako im bude drago, i samim time lagano nanijeti teske udarc projektima poput ovoga. Mada mislim da se to nece desavati, jer multiplatformnost njihovih aplikacija moze samo da im bude od koristi. Pogotovo kad neko drugi obavlja posao :slight_smile:

Koga briga za .NET??

Pa, evo da navedem sebe kao primjer:

Kada u firmi imas veliku Oracle-Databazu, nekoliko gigabytea podataka, jos uz to client-racunare s Excel-om i sve te podatke moras “nekako” normalizirati i ponekad zajedno spojiti i izraditi automatske reporte (naravno s lijepim grafikama itd.), sta bi ti uradio?